Frankopanska garda član je:

Treće hodočašće Gospi u Međugorje

anno domini
25.10.2008
Ovaj vikend u organizaciji Udruge hrvatskih branitelja dragovoljaca Domovinskog rata, Frankopanski gardisti hodočastili su po treći puta Gospi u Međugorje.

Na put, pod vodstvom predsjednika Udruge, gosp. Petra Markovića,  krenuli smo autobusom u petak 24. listopada 2008. u 23 sata i u Međugorje smo stigli u subotu ujutro u 5.30 h. Smjestili smo se u jednom pansionu u blizini međugorske župne crve Sv. Jakov. Nakon jutarnjeg odmora i spavanja do 8.30 sati, autobusom smo se dovezli u podnožje brda Križevac na čijem vrhu se nalazi 8,5 metara visoki križ.
Do vrha brda Križevac postavljen je Križni put na kojem smo uz vodstvo o. Đanija Kordića, karmelićana molili se i klanjali. O. Đani je župni vikar u župnoj crkvi Uznesenja Blažene Djevice Marije u našim Oštarijama.
   Blizu vrha nalazi se spomen obilježje fra. Slavku Barbariću, koji je na jednom od vođenja molitve Križnim putem na brdu Križevac, sjeo na jedan kamen na tom mjestu i u svojoj 54 godini života preminuo.

Na vrhu brda Križevac, 1933. sagrađen je križ za 1900 godišnjicu razapeća Isusa Krista na kojem se nalazi natpis: Isusu Kristu, Otkupitelju ljudskog roda, u znak svoje vjere, ljubavi i nade, u spomen 1900. godišnjice Muke Isusove.

Po povratku s Križevca, imali smo u našem smještajnom pansionu posebno ukusan ručak, s juhom, glavnim jelom i desertom. Nakon ručka slijedila je ispovijed u župnoj crkvi Sv. Jakova i sv. misa od 18 sati. Misu je predvodila grupa svećenika istovremeno na 10-tak svjetskih jezika. U 21 sat služeno je u istoj crkvi klanjanje koje se ponavljalo svaki drugi sat čitavu noć do jutarnje sv. mise u 7 sati. Cijelo noćno klanjanje je samo 25-tog svakog mjeseca, tj. na datum ukazanja Gospe.

Nakon nedjeljnog doručka  hodočastili smo, uz osobnu molitvu i molitvu krunice na Brdo Ukazanja, koje se nalazi nekoliko stotina metara iznad bijakovićkog zaseoka Podbrdo. Na tom Brdu se 25. lipnja 1981. g. nekolicini djece ukazivala Majka Božja  Kraljice Mira Na samom mjestu ukazanja postavljen je kip Gospe slično izrađen kao kip postavljen ispred župne crkve sv. Jakova.

Vraćajući se kući, obišli smo samostan Franjevaca u Širokom Brijegu izgrađen 1860. Partizani su 1945. ubili 30 franjevaca i više desetina nenaoružanih žitelja, a sljedećih mjeseci i godina na stotine nedužnih ljudi, čime je ubijen svaki deseti stanovnik Širokog Brijega. U samostanu su fotografije 66 ubijenih hercegovačkih franjevaca, širokobrijeških mučenika i žrtava komunističkih zločina u razdoblju od 1942. do 1945. god.